Rozdział III. Klejnot w Koronie.

Parowanie (Parrying)

Parowanie CiosówStara, drewniana sala treningowa w podziemiach miasta Jhelom, tuż pod areną walk. Dwóch wojowników stojących przeciw sobie, jeden z sejmitarem i metalową tarczą, drugi z kryssem i puklerzem. Pierwszy atak kryssa zatrzymał się na tarczy, po czym nastąpił kontratak i sejmitar uderzył w puklerz broniącego się, lekko odrzucając do tyłu. Kurz uniósł się z podłogi, gdy dwaj wojownicy zaczęli walkę w zwarciu, słychać było uderzenia metal o metal, miecz o tarczę. Uskoki na bok, do środka i znów uderzenia w tarcze.Sejmitar w pewnym momencie znalazł lukę w obronie i drasnął wojownika z kryssem. Po uskoku w tył wojownik ów rzucił się do przodu i zamarkował cięcie, następnie wykonał pchnięcie kryssem w ramię wojownika.W odwecie sejmitar znów trafił w puklerz, a dzierżący go wykonał po udanym parowaniu krok w tył.

Podczas walki wojownik z kryssem częściej blokował ciosy klingi przeciwnika, łatwiej było mu ustawić puklerz do bloku. Wojownikowi z sejmitarem trudniej było zablokować ciosy kryssem ze względu na wielkość tarczy i wagę, ale gdy już kryss przebijał się przez jego obronę zadawał nieznaczne obrażenia kłute.W pewnym momencie jeden z wojowników blokował ciosy kryssem, gdyż sejmitar atakującego wytrącił mu puklerz z dłoni.

Umiejętność Parowania jest bardzo przydatną umiejętnością dla wojowników. Daje ona szansę całkowitego zablokowania ataku fizycznego potwora bądź postaci gracza.

Również bronią jednoręczną i dwuręczną można blokować ataki wroga. Szansa na blok zależy od poziomu Parowania. Im więcej Parowania tym większa szansa na sparowanie ataku. Przykładowo, przy 100% tego skilla szansa wynosi odpowiednio 30% dla tarcz i 17% dla broni zakładając, że mamy przynajmniej 80 zręczności. Dodatkowo na Parowanie ma wpływ umiejętność Bitewnego Zewu, która podnosi szansę na parowanie bronią a zmniejsza szansę na parowanie za pomocą tarczy.

Dodatkowa redukcja obrażeń w PvM

Celem wzmocnienia wojownika w walce PvM umiejętność Parowania wpływa również na zmniejszenie ilości obrażeń w przypadku nieudanego bloku tarczą lub bronią. Dotyczy to tylko obrażeń większych od 20 (podobnie jak redukcja zbroi płytowych/smoczych) otrzymanych, gdy nasza postać walczy pięściami lub bronią wręcz o zasięgu 1-2 (niedystansowe bronie krótkie i długie). Czary i umiejętności specjalne potworów nie podlegają redukcji obrażeń wynikających z umiejętności Parowania. W zależności od wartości skilla będzie to zmniejszenie obrażeń od 0 do 30% w następujący sposób:

  • pierwsze 5% uzyskujemy od 80 do 100 Parowania;
  • kolejne 10% od 100 do 110 Parowania (łącznie od 5% do 15%);
  • ostatnie 15% od 110 do 120 Parowania (łącznie od 15% do 30%).

Rozkład w podanych powyżej przedziałach umiejętności jest liniowy, czyli przykładowo 92 parowania da nam 3% redukcji obrażeń, natomiast 109 skilla zmniejszy obrażenia o 14% (5% do 100 Parowania i kolejne 9% od 100 do 109).


Dodano: 2006-05-05
(Ostatnia Zmiana: 2024-02-23)